МИ СМО EASA PART 147 ОДОБРЕНА ОРГАНИЗАЦИЈА

Сертификат издат од EASA – European Union Aviation Safety Agency
Број одобрења: EU.147.0041 – Преузми сертификат

Сертификат издат од Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије
Број одобрења: RS.147.0002 – Преузми сертификат

Постаните EASA Part 66 лиценцирани техничар за одржавање ваздухоплова.

Ваздухопловна академија је организација за обуку особља за одржавање ваздухоплова одобрена у складу са EASA Part 147 стандардима. Након завршене обуке и/или положених испита бићете у могућности да аплицирате за лиценцу, односно EASA Part 66дозволу за одржавање ваздухоплова како у Србији тако и у било којој земљи чланици Европске уније. Како су организације за одржавање ваздухоплова које подлежу EASA стандардима (Part 145) лоциране не само у Европи, већ и широм света, тако ћете имати могућност да Вашу професионалну каријеру изградите на многобројиним дестинацијама широм планете. Флексибилност у погледу локације запослења посматрана заједно са интензивним растом ваздушног саобраћаја и припадајуће индустрије даје за резултат изузетно тражену професију са компетитивном зарадом.

Ваздухопловна академија Вам нуди следеће услуге у складу са EASA Part 147 стандардом:

• Комплетну основну обуку за категорије А1, Б1.1, Б1.2 и Б2;
• Полагање појединачних испита или свих модула за релевантну категорију (А1, Б1.1, Б1.2 и Б2) уз могућност припреме за полагање;
• Обуку за тип ваздухоплова за категорије (Б1.1 и Б2).

Предности припреме и полагања испита за модуле на Ваздухопловној академији:
• У најкраћем року омогућавамо Вам приступ материјалу изабраног модула или групе модула како бисте започели припрему за полагање;
• Испити као и сав материјал за обуку на енглеском је језику у складу са захтевима Part 66 стандарда;
• Према Вашим потребама организујемо припреме за полагање испита са релевантним инструктором;
• Нудимо Вам флексибилност термина припреме и полагања изабраних модула како бисте наведено, ускладили са Вашим пословним обавезама и приватним животом;
• Уколико постоји довољан број заинтересованих кандидата нудимо и комплетну основну обуку за релевантну категорију у трајању од две године.

EASA Part 66 испити

A or B1 aeroplane with: A or B1 aeroplane with: B2
Subject module Module description B1.1 Turbine engine(s) B1.2 Piston engine(s) Avionics
1 Mathematics X X X
2 Physics X X X
3 Electrical Fundamentals X X X
4 Electronic Fundamentals X X X
5 Digital Techniques / Electronic Instrument Systems X X X
6 Material & Hardware X X X
7 Maintenance Practices X X X
8 Basic Aerodynamics X X X
9 Human Factors X X X
10 Aviation Legislation X X X
11A Turbine Aeroplane Aerodynamics, Structures & Systems X
11B Piston Aeroplane Systems Aerodynamics, Structures & Systems X
13 Aircraft Aerodynamics, Structures & Systems X
14 Propulsion X
15 Gas Turbine Engines X
16 Piston Engines X
17 Propellers X X

RS Part 66 испити

A or B1 aeroplane with: A or B1 aeroplane with: A or B1 helicopter with: A or B1 helicopter with: B2
Subject module Module description B1.1 Turbine engine(s) B1.2 Piston engine(s) B1.3 Turbine engine(s) B1.4 Piston engine(s) Avionics
1 Mathematics X X X X X
2 Physics X X X X X
3 Electrical Fundamentals X X X X X
4 Electronic Fundamentals X X X X X
5 Digital Techniques / Electronic Instrument Systems X X X X X
6 Material & Hardware X X X X X
7 Maintenance Practices X X X X X
8 Basic Aerodynamics X X X X X
9 Human Factors X X X X X
10 Aviation Legislation X X X X X
11A Turbine Aeroplane Aerodynamics, Structures & Systems X
11B Piston Aeroplane Systems Aerodynamics, Structures & Systems X
12 Helicopter Aerodynamics, Structures & Systems X X
13 Aircraft Aerodynamics, Structures & Systems X
14 Propulsion X
15 Gas Turbine Engines X X
16 Piston Engines X X
17 Propellers X X

Опција 1

Програм Ваздухопловне академије опредељен искључиво за полагање испита, са или без припреме.

Уколико је кандидат положио релевантне испите за категорију без завршене основне обуке у складу са EASA Part 147 стандардом, услови у погледу искуства су следећи:

Као пимер наводимо да је за категорију Б1.1 потребно положити тринаест модула преко шеснаест испита, а за категорију Б2 потребно положити дванаест модула преко петнаест испита. За сваки успешно положен модул/испит издаје се сертификат о положеном модулу/испиту.

За категорије Б1.1 и Б2 неопходно радно искуство јесте пет година рада у одобреној организацији за одржавање ваздухоплова (Part 145).

За категорије А1 и Б1.2 неопходно радно искуство јесте три године рада у одобреној организацији за одржавање ваздухоплова (Part 145).

Опција 2

Програм основне обуке по посебном захтеву кандидата укључујући полагање испита у Ваздухопловној академији.

Основна обука за EASA PART 66 модуле релевантне категорије укључујући полагање испита.

Основна обука се састоји од теоријске и практичне наставе и укупно траје 2400 сати који су распоређени у периоду од 24 месеца.

За категорије Б1.1 и Б2 неопходно радно искуство јесте две године рада у одобреној организацији за одржавање ваздухоплова (Part 145).

За категорије А1 и Б1.2 неопходно радно искуство јесте једна година рада у одобреној организацији за одржавање ваздухоплова (Part 145).

Комплетан процес стицања услова како бисте аплицирали за EASA Part 66 дозволу, траје три или четири године у зависности од категорије.

Напомена:

Програм основне обуке, укључујући полагање испита, интегрисан је у програм образовања Ваздухопловне академије у складу са националним програмом образовања, па је трајање основне обуке за А1 категорију интегрисано у четири године образовања у средњој школи, а за Б1.1, Б1.2 и Б2 категорије интегрисано у три године образовања у високој школи. Комплетан процес стицања услова за аплицирање, у овим случајевима, траје пет година за категорије А1 и шест година за категорије Б1.1, Б1.2 и Б2

.

Горе наведени услови важе и за издавање Националне дозволе за одржавање ваздухоплова издате од стране Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије (ДЦВ), који укључују и додатне поткатегорије Б1.3 (види услове за Б1.1 и Б2) и А2, А3, А4 и Б1.4 (види услове за А1 и Б1.2).

Опција 3 (применљиво само на дозволе издате од стране ДЦВ-а)

Програм са завршеном техничком школом одобреном од стране Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије (ДЦВ):

За наведено неопходно је да сте завршили техничку школу која није одобрена у складу са Part 147 стандардом а чији програм ДЦВ сматра релевантним у погледу техничких захтева и стечених вештина.

У овом случају неопходно је да кандидат положи релевантне испите за категорију и стекне следеће услове у погледу искуства:

За категорије Б1.1, Б1.3 и Б2 неопходно радно искуство јесте три године рада у одобреној организацији за одржавање ваздухоплова (Part 145).

За категорије А и Б1.2, Б1.4 неопходно радно искуство јесте две године рада у одобреној организацији за одржавање ваздухоплова (Part 145).

Процес стицања услова, како бисте аплицирали за ДЦВ Part 66 дозволу, траје нешто више од две или три године у зависности од категорије. Овај период не укључује време проведено у релевантној техничкој школи.

Напомена:

За EASA и ДЦВ програм захтеви у погледу искуства се могу стећи пре или после полагања испита за релевантни модул или групу модула и издавања сертификата.

За EASA и ДЦВ програм неопходно искуство мора бити документовано у облику дневника евиденције радних задатака (logbook) где су извршени задаци потписани од стране овлашћеног особља одобрене организације за одржавање ваздухоплова (Part 145).

Имате два корака да добијете основну EASA лиценцу PART 66 са одобреним типом авиона:

КОРАК 1:

Обавите своју теоријску обуку (испите) за категорију лиценце:

Пријавите се у одобрену организацију за обуку по EASA PART 147. За ово имате три опције:

1. Похађате основну обуку и испите у Организацији за обуку одржавања ваздухоплова (АМТО) одобреној по EASA PART 147. За ово је укупно потребно 2400 сати теоријске и практичне обуке, а свеукупно потребно је 24 месеца да се постигне. Поред тога, потребно је да стекнете две године искуства у одобреној EASA Part 145 организацији за одржавање авиона (АМО). Цео процес за завршетак ове опције траје четири године.

2. Положити све потребне испите модула за одговарајућу категорију лиценце (за Б1.1 постоји 13 модула са 16 испита, за Б2 постоји 12 модула са 15 испита). За успешно положен испит добијате сертификат.

3. Прикупите документовано искуство у одржавању ваздухопловства (потребно је од две до пет година искуства − зависи од опције коју сте изабрали). Сакупљате доказе о искуству у дневнику у одобреној EASA Part 145 организацији за одржавање.

4. Попуните EASA образац 19, приложите горе наведену документацију и пријавите се за АМЛ једном од EU CAA. Након отприлике месец дана добићете своју ЕASA Part 66 дозволу.

КОРАК 2:

Упис првог типа авиона у вашу дозволу за одржавање авиона

1. Пријавите се на курс обуке за тип авиона у организацију за обуку по EASA PART 147.

2. Завршите теоретски део обуке и положите испит за тип авиона. Обука се одржава у учионици, а од зависности од типа авиона може трајати од пет до шест недеља. Након положеног испита издаје Вам се сертификат о положеној теоретској обуци за тип авиона (на пример Airbus A318/A319/A320/A321 (CFM56)).

3. Након тога похађате практични део обуке за тип авиона и пролазите практичну процену. Практична обука се одржава од стране Part 147 организације на авиону одржаваном у Part 145 организацији у просечном трајању од две недеље, односно десет радних дана. Након положеног испита издаје Вам се сертификат о положеној практичној обуци за тип авиона (na primer Airbus A318/A319/A320/A321 (CFM56)).

4. Похађате структурирану обуку на послу (ОЈТ) у трајању од приближно три месеца (одржава се у EASA PART 145 организацији која је одобрила ОЈТ и има изабрани тип авиона на свом сертификату о одобрењу из PART 145). Добијате свој ОЈТ дневник који потписује тренер EASA Part 145 организације.

5. На крају процеса неопходно је да попуните EASA образац 19, приложите горе наведену документацију и аплицирате за упис типа авиона у Вашу дозволу за одржавање ваздухоплова. Апликацију за упис првог типа је неопходно поднети ваздухопловним властима које су Вам првобитно издале дозволу. Након провере приложених докумената и верификације ваздухопловне власти Вам издају дозволу са уписаним типом у предвиђеном року.

НАПОМЕНА: ОЈТ је неопходан само за упис првог типа авиона у дозволу. За сва даља одобрења у дозволи довољна је само теоретска и практична обука у Part 147 организацији. До 50% ОЈТ обуке може се завршити пре почетка теоретске обуке за тип авиона.
Дозвола за одржавање ваздухоплова са уписаним типом авиона Вам омогућава да радите као овлашћена особа и сертификујете извршене радове у било којој Part 145 организацији, односно да радите као Licensed Aircraft Maintenance Engineer – LAME.

1. Пријава за испит подноси се преко линка на крају ове странице. Тамо је неопходно дефинисати који модул или модуле желите да полажете и за коју категорију дозволе (А1, Б1.1, Б1.2 или Б2).

2. Након тога добићете приступ материјалу за обуку како бисте могли да започнете самосталну припрему за одређени модул.

3. Можете изабрати опцију која укључује припрему за полагање испита коју спроводи инструктор специјализован за изабрани модул. У овом случају се организују консултације чије трајање зависи од обима градива изабраног модула. Термин консултација се прилагођава Вашим потребама.

4. Одобрена локација за полагање испита је Ваздухопловна академија.

5. Након успесно полозеног испита издаје се сертификат.

Поднесите захтев за Вашу обуку, припрему за испите и/или испите за модуле.

Молимо Вас да попуните следећи образац.

Уколико је потребно, контактираћемо Вас са додатним питањима како бисмо Вам припремили најповољнију понуду.

Након Вашег одговора послаћемо Вам детаљну понуду са датумима испита, терминима припреме и осталим детаљима у најкраћем могућем року.

  • Можете полагати испите за модуле у било којој EASA PART 147 организацији;
  • Свако може да полаже испите за модуле. Претходно техничко знање се препоручује, али није неопходно;
  • Можете полагати испите за модуле без претходног похађања курса. EASA PART 147 организација коју сте одабрали за полагање модула треба да Вам обезбеди приступ материјалу за учење;
  • Током испита за модуле није дозвољена употреба било каквих помоћних средстава (дигитрон, тренинг материјал, итд.);
  • За Б1.1 лиценцу постоји тринаест модула што значи да треба да положите тринаест испита са вишеструким избором (по један за сваки модул) и три есејска испита (за модуле М7А, М9А и М10) ;
  • Пре сваког есејског испита испитивач (инвигилатор) детаљно објашњава који елементи су неопходни за правилно писање есеја;
  • Можете полагати само један, неколико или целу групу модула за категорију у било којој EASA Part 147 организацији. Сертификати издати од стране било које EASA Part 147 организације су признати и прихваћени од стране било којих цивилних ваздухопловних власти земаља чланица Европске уније;
  • Уколико имате Б1.1 дозволу а желите да стекнете и дозволу Б2, потребно је да положите разлике модула. Ово конкретно обухвата модуле који нису били обухваћени Б1.1 обуком као и модуле који су били обухваћени Б1.1 обуком, али на нижем нивоу. Наведено подразумева следеће модуле: М4, М5, М7А (мулти-цхоице питања и есеј за подмодул 7.4) и М13;
  • Уколико имате Б2 дозволу а желите да стекнете и дозволу Б1.1, потребно је да положите разлике модула. Ово конркретно обухвата модуле који нису били обухваћени Б2 обуком као и модуле који су били обухваћени Б2 обуком али на нижем нивоу. Наведено подразумева следеће модуле: М6, М7А, М11А, М15, М17А;
  • Испити се одржавају у Ваздухопловној академији. Услов за полагање испита није претходно завршена теоријска обука;
  • Код испита са „multi-choice „питањима пролазна оцена јесте 75 % за сваки модул, као и подмодул;
  • Пролазна оцена за свако есејско питање јесте 75 %, с тим што ће одговор кандидата садржати 75 % неопходних кључних тачака на које се односи питање, тако да нема значајних грешака у вези са било којим кључним тачкама;
  • Модул који је полазник курса пао, не може се поново полагати најмање 90 дана од датума полагања релевантног модула, осим уз консултације са инструктором при чему кандидат може поново изаћи на полагање након 30 дана.

Наша тренинг организација нуди обуке неопходне за рад у окружењу које се бави одржавањем ваздухоплова. Обуке су усклађене са ЕАСА захтевима, а предавачи су инструктори са вишегодишњим искуством. У понуди су следећи курсеви:

  • Human factors, Initial and continuation training
  • Aviation Legislation
  • EWIS – Electrical Wiring Interconnect System, Level A for TG 3/4/5 and level B for TG 1/2
  • Train the Trainer
  • Fuel Tank Safety, Initial and continuation training
  • Part-66/Part-147
  • Aircraft General Familiarization
  • SMS – Safety Management System.

Тип авиона

Airbus A318/319/320/321 CFM56 & V2500 Motor

Ниво
Б1&Б2
Трајање
35 дана

Локација
Учионица, Ваздухопловна академија

По Вашем захтеву можемо организовати обуку на локацији по Вашем избору.

Величина групе

Минимум 10 полазника
Максимум 28 полазника

Преглед курса

Обуку спроводи Ваздухопловна академија која је одобрена EASA  Part 147 организација. Циљ обуке је да омогући полазницима да стекну релевантне компетенције у линијском и базном одржавању. Теоретска обука и испити ће се изводити у учионици.

Наши инструктори су искусни лиценцирани техничари који имају дугогодишње искуство рада у EASA Part 145 одобреним организацијама.

Циљна група

Техничко особље за одржавање или инжењеринг ваздухоплова.

Предуслови

Основно познавање енглеског језика, ваздухопловни технички речник − с обзиром да се обука спроводи на енглеском језику.

Како би кандидат испунио циљеве курса, минимално време присуства на настави је 90% времена обуке.

Можемо обезбедити додатну обуку како би се испунило минимално време присуства, што се додатно наплаћује. Уколико минимално прописано присуство није испуњено, сертификат о положеном курсу се не издаје кандидату.

Испит

Пролазна оцена за сваки испит је 75%. Максималан број узастопних покушаја полагања испита је три. Један сет испита се састоји од три испита. Период чекања од седам дана је неопходан након првог неуспелог покушаја полагања испита у оквиру једног сета, а период чекања од четрнаест дана након другог неуспелог покушаја полагања испита. Наредни сет од три покушаја полагања испита дозвољен је са периодом чекања од 90 дана.

Тип авиона

Airbus A318/319/320/321 CFM56 & V2500 Motor

Ниво
Б1&Б2

Трајање
10 дана обуке
Локација

На авиону одржаваном у Part 145 организацији

Величина групе

Минимум 10 полазника
Максимум 15 полазника

Преглед курса

Обуку спроводи Ваздухопловна академија која је одобрена EASA Part 147 организација. Циљ обуке је да омогући полазницима да стекну релевантне компетенције у линијском и базном одржавању. Практична обука и процена кандидата се спроводи на авиону.
Наши инструктори су искусни лиценцирани техничари који имају дугогодишње искуство рада у EASA Part 145 одобреним организацијама.

Циљна група

Техничко особље за одржавање или инжењеринг ваздухоплова.

Предуслови

Основно познавање енглеског језика, ваздухопловни технички речник − с обзиром да се обука спроводи на енглеском језику.

Како би кандидат испунио циљеве курса, минимално време присуства на настави је 90% времена обуке.

Можемо обезбедити додатну обуку како би се испунило минимално време присуства, што се додатно наплаћује. Уколико минимално прописано присуство није испуњено, сертификат о положеном курсу се не издаје кандидату.

Процена
По завршетку практичне обуке врши се процена кандидата како би се извршила процена стечених знања и вештина полазника курса.

Subject module Module Review (h)
1 Mathematics 3
2 Physics 4
3 Electrical Fundamentals 5
4 Electronic Fundamentals 4
5 Digital Techniques / Electronic Instrument Systems 5
6 Material & Hardware 5
7 Maintenance Practices 6
8 Basic Aerodynamics 3
9 Human Factors 5
10 Aviation Legislation 5
11A Turbine Aeroplane Aerodynamics, Structures & Systems 6
11B Piston Aeroplane Systems Aerodynamics, Structures & Systems 6
12 Helicopter Aerodynamics, Structures & Systems 6
13 Aircraft Aerodynamics, Structures & Systems 6
14 Propulsion 3
15 Gas Turbine Engines 5
16 Piston Engines 4
17 Propellers 3