Циљ обуке
Циљ обуке за стицање овлашћења категорије А према PART- 66, јесте да се кандидат оспособи за издавање уверења о повратку ваздухоплова у саобраћај, после извршења мањих, планираних радова линијског одржавања, једноставних поправки кварова, а како је то спецификовано у оквиру обима радова који су назначени у овлашћењу, тачка 145. А.35 Анекса II (PART-145).
Категорија А се дели на поткатегорије с обзиром на комбинације авиона, хеликоптера, клипних и турбинских погонских група. Те поткатегорије су:
- А1 авиони са турбинском погонском групом;
- А2 авиони са клипном погонском групом;
- А3 хеликоптери са турбинском погонском групом;
- А4 хеликоптери са клипном погонском групом.
Захтеви за похађање обуке или дела обуке
Захтеви које кандидат треба да испуни да би похађао обуку или део обуке су следећи:
- да је кандидат особа која је стекла диплому средње школе;
- да кандидат има најмање 18 година;
- положен улазни тест из енглеског језика (од кандидата се очекује познавање енглеског језика на нивоу Б1/Б2).
Структура обуке
Обука се састоји из: теоријског дела, испита из основног теоријског знања, практичне обуке и провере практичног знања.
Обука се одвија у условима који су блиски реалном радном окружењу. Захваљујући успешној сарадњи са Јат Техником, овлашћеном организацијом за одржавање авиона, у могућности смо да искористимо реалне податке о одржавању авиона за своје курсеве.
Сви наши предавачи су високо квалификовани ваздухопловни инжињери са дугогодишњим искуством, које чини неизоставни део њихових предавања.
Списак предмета / Испити и провере знања
Теоријски испити се спроводе писмено, на основу питања са више понуђених одговора и есеј-питања. Број питања по предмету са временом за рад дат је у следећој табели:
Модуле | Категорија | Испити | ||||
Број питања по предмету/модулу | Време за рад (мин) | Есеј1 | Време за рад (мин) | |||
М1 | Математика | А | 16 | 20 | – | – |
М2 | Физика | А | 32 | 40 | – | – |
М3 | Основи електротехнике | А | 20 | 25 | – | – |
М5 | Дигитални технички системи електронских инструмената | А | 16 | 20 | – | – |
М6 | Материјали и опрема | А | 52 | 65 | – | – |
М7А | Поступци одржавања | А | 72 | 90 | 2 | 40 |
М8 | Основе аеродинамике | А | 20 | 25 | – | – |
М9А | Људски фактор | А | 20 | 25 | 1 | 20 |
М10 | Ваздухопловна регулатива | А | 32 | 40 | 1 | 20 |
М11А | Аеродинамика, структура и системи турбинских авиона | *само за А1 поткатегорију | 108 | 135 | – | – |
М11Б | Аеродинамика, структура и системи клипних авиона | * само за А2 поткатегорију | 72 | 90 | – | – |
М12 | Аеродинамика, структура и системи хеликоптера | *само за А3 и А4 поткатегорију | 100 | 125 | – | – |
М15 | Мотори са гасном турбином | *само за А1 и А3 поткатегорију | 60 | 115 | – | – |
М16 | Клипни мотори | *само за А2 и А4 поткатегорију | 52 | 65 | – | – |
М17А | Елисе | *само за А1 и А2 поткатегорију | 20 | 25 | – | – |
1 Одговарајућа есеј-питања су формулисана и процењена на основу наставног програма из Додатка I, за модуле 7А, 9А, и 10.
Прихватање претходних обука
Претходно завршена обука, или део обуке, биће прихваћени ако кандидат поседује доказ да је завршио обуку у било којој PART-147 организацији, која је одобрена од стране EASA. У том случају кандидат похађа само диференцијалне модуле.